onsdag 4 januari 2012

Manglad i mangeln?

Nytt år och nya tag. Nytt tv-bolag och nytt internetavtal. Vi tänkte köra hajfaj, ja, du vet så där fräckt och nytt. Tv-bolaget valde hyresvärden åt oss. Och visst. Tv:n funkar. Så långt, allt bra. Men, när vi försökte ringa detta bolag om en liten detalj fick vi besked om 30 minuters kötid. Trettio minuter. Bara för att upptäcka efter några minuter att vi ringt till fel supportnummer. Så vi slog rätt nummer. Vi höll andan. Och vi satte nästan i halsen: sextioåtta minuter. 68. Vi la på och ringde det felaktiga numret med endast en halvtimmes kötid. Och kom fram efter siad kötid.

Idag tog jag mig an vårt nya internet. Ställde minst tjugo frågor till expediten och gick rätt nöjd hem med en kasse digitala manickar. Inte för att skryta. Men visst är jag en digital människa som gillar teknik. Hur jag än gjorde verkade inte routern fungera. Det kallas måndagsexemplar (är det inte onsdag idag?). Kanske skulle jag börjat ana oråd när klistermärket på förpackningen var brutet. Nåväl. Bra att butiken ligger nära.

Jag hoppas mangeln besparar mig från krypteringsnycklar, gräsliga kötider och brutna förpackningar. Men framförallt hoppas jag att mangeln inte är ett måndagsexemplar. Tänk själv vad som skulle kunna hända då. Jag ser löpet: "Kvinna platt i mangel". Iiih! Tur att det är onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar