söndag 25 januari 2015

Tre veckor med Olga Rönnberg

Jag har kört stenhårt med Olga Rönnbergs bok Styrka för kvinnor. Maken säger att det syns. Jag känner det. Jag känner mig piggare i huvudet och har inte min dagliga huvudvärk. Jag känner att mina kläder sitter lite lösare och att byxorna hasar ner när jag går. Jag känner att min s.k. gravidmage minskar i omfång. Sammantaget känns det härligt! All mat är i princip tillåten så länge jag börjar med att äta mig mätt på proteiner och fett. Sen kan jag fylla på med långsamma kolhydrater. Jag har hittills aldrig gått hungrig.

Hur jag tränar? Tre gånger i veckan lyfter jag skrot. Tre gånger i veckan går jag långpromenad. En hel dag får jag vila (den dagen - den lyxen!).

Jag tänkte ge detta åtta veckor - men målet är långsiktigare än så. Om nu det här fungerar som metod för att nå mina mål fortsätter jag. Och just nu verkar det troligt, att jag fortsätter. Hur gör man, kanske du undrar? Bestäm dig. Bara bestäm dig. Därefter är nästa steg relativt enkelt: välj en metod som passar dig, sätt upp ett mål du ska ha nått om ett halvår. Sen kör du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar